FANDOM

Cuban 800 – pojazd latający występujący w Grand Theft Auto V.

Jest produkowany przez Western Company. Bazuje na Piper PA-30 Twin Comanche z elementami zaczerpniętymi z PA-23 Aztec, Cessna 310, i Beech-56 Baron.

Cuban 800 jest napędzany przez dwa silniki turbośmigłowe. Silniki te mogą wystarczająco doprowadzić samolot do pełnej prędkości w kilka sekund. Samolot ma stosunkowo krótką odległość startu i jest bardzo zwrotny na ziemi, ale czas reakcji na samolot do manewrowania w locie jest powolny, lecz możliwy do opanowania. Masywna budowa podwozia sprawia, że czasami trudno jest wylądować. W przeciwieństwie do innych samolotów w grze, silniki są dość silne, mogą wytrzymać spore uszkodzenia zanim przestaną działać. Nawet z jednym działającym silnikiem samolot jest wciąż zdatny do użytku, jednakże będzie wolniejszy i mniej zwrotny.

Ogólnie wydajność w połączeniu z niezawodnością sprawia, że ​​ten samolot jest idealny dla trudnych zadań i długich podróży.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto Online

Ciekawostki Edytuj

  • Opis pojazdu na Elitas Travel ma podaną cenę: $240 000.
  • Nazwa jest przypuszczalnie odniesieniem do kubańskiej ósemki, czyli akrobatycznego manewru samolotowego.
  • Pilot podczas wychodzenia z samolotu zawsze wpada pod jeszcze kręcące się śmigło i w ten sposób ginie. Nie wiadomo, czy jest to glitch czy rzecz zamierzona.