Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)
Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)

Cayo Perico – wyspa dodana w aktualizacji The Cayo Perico Heist w Grand Theft Auto Online. Wyspa ta należy w całości do barona narkotykowego – El Rubio.

O wyspie[]

Wyspa wzorowana jest głównie na wyspie Norman's Cay (hiszp. Cayo Norman) znajdującej się na Bahamach. Kształt wyspy jest zaś uderzająco podobny do wyspy Canouan, przedstawionej w lustrzanym odbiciu ze zmienioną rotacją.

Obie wyspy w przeszłości były wykorzystywane przez słynny kartel z Medellín, którego przywódcą był Pablo Escobar.

Położenie[]

Wyspa znajduje się na Oceanie Spokojnym na terenie Karaibów u wybrzeża Kolumbii[1]. Zlokalizowana jest na południowy-wschód od stanu San Andreas i można się do niej dostać jedynie podczas misji Zwiad przed napadem, Napad na Cayo Perico oraz podczas misji English Dave'a podczas gry swobodnej[potrzebna weryfikacja]. drogą morską lub powietrzną.

Ze względu na swoje położenie, klimat wyspy jest tropikalny. Można na niej znaleźć niespotykaną na kontynencie faunę i florę. Na Cayo Perico rosną między innymi drzewa mango, czy palmy. Poza tym na wyspie można znaleźć pumy.

Poza tym większość roślinności znajdującej się na wyspie została zapożyczona z tropikalnej wyspy – Guarmy – występującej w innej grze Rockstar Games, Red Dead Redemption 2.

Ważniejsze obiekty[]

  • rezydencja El Rubio
  • pas startowy
  • główny dok
  • północny dok
  • zachodnia plaża
  • północny punkt zrzutu
  • południowy punkt zrzutu
  • tunel kanalizacyjny
  • elektrownia
  • elektrownia słoneczna
  • wieża komunikacyjna
  • wieża z wodą pitną

Występowanie w misjach[]

Ciekawostki[]

  • Perico w meksykańskim oraz kolumbijskim slangu jest synonimem kokainy, a w tłumaczeniu z języka hiszpańskiego oznacza papugę.
  • Jeśli gracz wykona zdjęcie za pomocą aplikacji Snapmatic na wyspie, lokacją podaną będzie San Andreas. Jest to drobny błąd twórców.
  • Cayo Perico jest pierwszym w historii serii Grand Theft Auto miejscem akcji zlokalizowanym poza Stanami Zjednoczonymi od czasu Grand Theft Auto: London, 1961.

Przypisy

  1. Fragment misji Music Locker (misja):
    Miguel Madrazo: Strickler ma swoją prywatną wyspę na Karaibach, u wybrzeża Kolumbii.