FANDOM

Budki płatnicze (IV)

Budki płatnicze – miejsca, w których kierowcy muszą zapłacić za korzystanie z danego mostu lub drogi. Znajdują się na przejazdach nad wyspą Charge Island, przy drodze prowadzącej na parking Francis International Airport oraz przy wjeździe na most Dukes Bay Bridge w Grand Theft Auto IV i w Grand Theft Auto: Chinatown Wars. W Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned w misji Heavy Toll Johnny, Malc i DeSean przejmują tymczasową kontrolę nad budkami w celu zdobycia pojazdu z towarem.

W celu przejechania przez bramkę na drodze należy zapłacić $5. Niezapłacenie i przekroczenie szlabanu grozi pierwszą gwiazdką złej sławy (wyjątkiem są pojazdy uprzywilejowane, takie jak wóz policyjny, które mogą przekroczyć szlaban bez żadnych konsekwencji). Budki są obsługiwane przez funkcjonariuszy Liberty City Police Department.

Ciekawostki Edytuj

  • W GTA San Andreas w San Fierro przed wjazdem na Gant Bridge są budki płatnicze, lecz nie są funkcjonalne.
  • W GTA Chinatown Wars budka przy Francis International Airport jest niefunkcjonalna i nie trzeba płacić za przejazd przez nią.
  • W GTA IV i EFLC przejeżdżając motorem przez wąskie przejście pomiędzy bramkami nie dostaniemy gwiazdek.
  • Jeśli popchniemy inny pojazd tak, aby staranował szlaban możemy przejechać bez płacenia oraz bez uzyskania stopnia złej sławy.