Beach Patrol – misja poboczna występującą wyłącznie w Grand Theft Auto: Vice City Stories. Możemy ją rozpocząć, wsiadając do BF Injectiona, który stoi zaparkowany w Vice Point, na plaży, w pobliżu hotelu Van Khoff on the Beach, po ukończeniu misji From Zero to Hero.

Misja zostaje zaliczona po ukończeniu 15 poziomów. Postęp w misji jest zapisywany co 5 poziomów, czyli zakończenie misji na poziomie piątym sprawi, że następnym razem zaczniemy ją na tym poziomie, a zakończenie na poziomie dwunastym sprawi, że rozpoczniemy ją na poziomie dziesiątym. Po ukończeniu 15. poziomu można ją ciągle wykonywać w nieskończoność.

Podczas misji możemy wykonywać trzy rodzaje zadań. Rodzaj zadań jest wybierany losowo w momencie rozpoczęcia misji; aby go zmienić, należy zakończyć i ponownie rozpocząć misję. (Najlepiej jest to zrobić po ukończeniu 5. i 10. poziomu).

Rodzaje zadań Edytuj

Pomoc pogotowiu Edytuj

Zadanie to polega na dowożeniu ratownika medycznego do pacjentów leżących w kałużach krwi gdzieś na plaży. Za pierwszym razem musimy odebrać ratownika z karetki, która stanęła na trawniku na północ od hotelu Standing Vice Point i nie może jechać dalej. Liczba pacjentów, których musimy uratować na jednym poziomie, waha się od jednego do trzech. Aby uratować chorego, gracz musi stanąć w jego pobliżu BF Injectionem i poczekać, aż zostanie reanimowany przez ratownika, który jechał w pojeździe jako pasażer.

Śmierć ratownika, którego wozimy, lub jakiegokolwiek pacjenta oznacza koniec misji. Na wykonanie każdego poziomu mamy 4 minuty.

Pozbycie się członków gangu Edytuj

Ów rodzaj zadania polega na pozbyciu się czterech motocyklistów, którzy powodują problemy na plaży, w ciągu 4 minut.

Ratowanie tonących Edytuj

Celem zadań tego typu jest ratowanie ludzi, którzy toną w oceanie. Na początku musimy podjechać na sam brzeg wspomnianego oceanu i wsiąść do łodzi ratunkowej, na której czeka na protagonistę ratownik. Każdy poziom polega na uratowaniu trzech tonących ludzi w ciągu trzech minut. Aby uratować człowieka, należy przypłynąć w jego otoczenie, jednak nie za blisko, obrócić kamerę w prawo lub w lewo, nacisnąć przycisk ataku i poczekać, aż ratownik stojący na dziobie łódki rzuci mu koło ratunkowe; osoba zostanie uznana za uratowaną, jeśli koło wyląduje blisko niej.

Misja zostanie automatycznie anulowana, jeśli zabijemy dowolnego tonącego lub ratownika, który pływa z nami łodzią. Anulowanie misji poskutkuje automatycznym przeniesieniem Vica pod budkę, obok której stoi pojazd rozpoczynający misję.

Nagrody Edytuj

Wykonując tę misję, gracz nie dostaje pieniędzy za każdy wykonany poziom, co odróżnia ową misję poboczną od innych. Nagroda jest mu przyznawana dopiero po ukończeniu piętnastego poziomu. Składa się ona z $1 500, zablokowania poziomu staminy na maksymalnym poziomie, co uniemożliwia zatonięcie, i możliwości kupna kuloodpornego BF Injectiona za $4 000 pod salonem Sunshine Autos.