FANDOM

Avon Hertz – postać występująca w Grand Theft Auto Online; po raz pierwszy pojawia się w aktualizacji Skok na koniec świata. Postać jest początkowo sprzymierzona z graczem, później ujawniona jako głowny antagonista w aktualizacji. Avon jest również amerykańskim miliarderem oraz geniuszem. Oprócz tego jest twórcą superkomputera Cliffford, którego działanie jest oparte o sieci neuronowe.

Historia Edytuj

Avon urodził się w 1979 roku. W wieku 21 lat założył swoją pierwszą firmę a cztery lata później dorobił się majątku wartego półtora miliarda dolarów. W międzyczasie współpracował z IAA nad ulepszaniem sztucznej inteligencji.

Po raz pierwszy Avon zostaje przedstawiony przez Lestera Cresta, który to dbając o środki bezpieczeństwa zaprasza nas do bazy, która jest pozbawiona wszelkiego rodzaju inwigilacji. Podczas spotkania miliarder stwierdza, że znalazł dowody na to iż Stany Zjednoczone są zagrożone wojną oraz przedstawia Cliffforda, który jest stworzoną przez niego siecią superkomputerów, która pomaga w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów. Jednak okazuje się, że dane zniknęły przez co Clifford jest w tej sytuacji bezużyteczny. Avon zleca protagoniście trzy kradzieże, które przybliżą go do dowiedzenia się kto ukradł ważne dla superkomputera dane. Po wykonaniu pierwszego aktu Avon z pomocą Cliffforda dochodzą do wniosku, że zagrożeniem rozpoczęcia wojny jest na 99% Rosja, a dokładniej człowiek o kryptonimie Bogdan.

Na początku drugiego aktu stwierdza, że przy wybrzeżu San Andreas znajduje się łódź podwodna oraz, że ludzkość jest blisko tytułowego końca świata. Avon chce aby gracze udali się do tej łodzi w celu zbadania sprawy bliżej. Oprócz tego Phoenicia Rackman chce aby gracz uratował agenta ULP. W celu dostania się na łódź podwodną kradną Strombergi. Kiedy gracze dostają się na łódź, a drużyna podwodna stawia czoła Bogdanowi, ten mówi, że to Avon jest tym złym, a Bogdan i jego załoga przybyli pomóc. Lester nie wierzy mu i wydaje graczom rozkaz jego zabicia, jednak wtedy nad systemem nagłośnienia w łodzi podwodnej kontrolę przejmuje Avon i Cliffford, którzy potwierdzają wersję Bogdana po czym Cliffford mówi, że łódź podwodna, na której pokładzie znajdują się Bogdan i gracz ulegnie samozniszczeniu za 30 sekund. Gracze i Bogdan uchodzą z życiem, a od tego momentu Avon i Cliffford stają się antagonistami, a Bogdan zaczyna działać z Lesterem, Phoenici'ą i Agentem 14.

W trzecim akcie gracze muszą uwolnić agenta ULP oraz ukraść Chernoboga. Podczas misji ratunku Agenta 14, Avon wysyła przeciwko nam grupę swoich sklonowanych żołnierzy zaopatrzonych w bardzo zaawansowaną technologię kamuflażu (mogą stać się dosłownie niewidzialni). Gracze jednak ich pokonują i pomyślnie ratują Agenta 14. Zdobywają również TM-02 Khanjali i Barrage. W ostatniej misji trzeciego aktu gracze stawiają czoło samemu Avonowi i Clifffordowi. Okazuje się, że Avon znajduje się w podziemnej bazie pod Górą Chiliad. Gracze udają się tam za pomocą czółgu bądź samochodu terenowego. Stawiają tam czoła armii sklonowanych żołnierzy Avona. Okazuje się, że Avon chce zniszczyć San Andreas za pomocą wielkiego pocisku przypominającego wielką bombę. W czasie całej misji Cliffford wypowiada stwierdzenia wyrażające pogardę dla gatunku ludzkiego. Gracze w drodze do głównej bazy Avona w pewnym momencie zostają zatrzymani przez drzwi zamknięte przez Cliffforda. Dostają się tam z pomocą Lestera, który wykorzystując jego wysokie mniemanie o sobie i egoizm przechytrza Cliffforda aby on je otworzył. Lester dodaje potem, że Cliffford ma to po Avonie. Tam jeden z graczy hakuje serwery kontrolujące wystrzał pocisku, a po pomyślnym zhakowaniu proces wyrzutu zostaje zatrzymany. Potem gracz za pomocą działa orbitalnego niszczy mobilne serwery utrzymujące przy działaniu Clifforda. Po tym Cliffford „umiera”, a Avon jest zrozpaczony i grozi, że ma kod źródłowy Cliffforda oraz, że Cliffford będzie znowu „żył”. Gracze dopadają Avona w samym pomieszczeniu wyrzutni, po czym on zaczyna uciekać za pomocą Thrustera. Gracze ruszają za nim w pościg w przestworzach za pośrednictwem tej samej maszyny. Doganiają go i zabijają poprzez wystrzelenie w jego stronę rakiety z Thrustera.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Avona jest najprawdopodobniej inspirowana postacią Elona Muska. Obaj są bogatymi właścicielami firm technologicznych, ponadto pojazdem, którym jeździ Avon Hertz jest Cyclone. Firma, która produkuje ten pojazd (Coil) jest zaś inspirowana firmą Tesla, której przedstawicielem jest właśnie Elon Musk. Dodatkowo Avonowi jak i Elonowi przypisywane są podejrzenia posiadania implantu włosów.
  • Avon jest jedną z nielicznych postaci w grze, które wspomina, że protagonista GTA Online się nie odzywa.
  • Avon otworzył swoją pierwszą firmę w wieku 21 lat, zaś w wieku 25 lat jego majątek był wart 5 miliardów.