FANDOM

Gwiazda (1)

Andromada – samolot występujący w Grand Theft Auto: San Andreas.

Jest to bardzo duży, czterosilnikowy samolot transportowy, wzorowany na samolocie Lockheed C-141 Starlifter i Boeing C-17 Globemaster. Jego nazwa pochodzi z mitologii greckiej - jest to lekko zmienione imię żony Perseusza - Andromedy.

Andromada jest samolotem niedostępnym dla gracza, nie ma np. animacji otwierania drzwi, przednie szyby pojazdu nie mają swoich tekstur. Samolot jest jednym z dwóch w swoim rodzaju - drugim jest AT-400. Andromada jest bardzo szybkim samolotem, ma jednak niezbyt dobre sterowanie. Pojazd może występować naraz w dwóch kolorach - jeden z nich pokrywa kadłub, drugi - skrzydła, silniki, stabilizator i inne. Wygląda to tak. Dodatkowo, gracz może otwierać ładownię samolotu, lecz nie da się w niej nic umieścić. Andromada jest pojazdem dwumiejscowym, pilot wsiada do pojazdu od lewej strony, a pasażer od prawej, dzięki czemu podróż z pasażerem jest możliwa (w przeciwieństwie do AT-400).

Wnętrze Andromady można zobaczyć w misji Szmugler, jednak tak, jak wnętrze Shamala, wnętrze Andromady nie jest częścią modelu samolotu. Stojąc na krawędzi klapy, można zobaczyć także części zewnętrzne samolotu. We wnętrzu pojazdu można zobaczyć dwa rządy kontenerów oddzielone od siebie korytarzem i półki wypełnione beczkami. Po raz drugi, wnętrze samolotu można zobaczyć w misji Dom na wzgórzach.

W normalnej rozgrywce Andromadę da się zdobyć posługując się metodami tzw. duplikacji misji (mission duping), które zostały przedstawione między innymi w tych filmach.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto: San Andreas

  • Pojawia się w misji Szmugler.
  • Kilka jego wraków można znaleźć na obok lądowiska na Verdant Meadows.
  • Można go zdobyć za pomocą modyfikacji lub trainerów.
  • Na niebie jako samolot widmo, jest jednak jest całkowicie niekolizyjny i nie możemy do niego wsiąść.

Ciekawostki Edytuj

  • Andromada miała wystąpić także w Grand Theft Auto IV - świadczą o tym linijki zawarte w plikach gry.
  • Misję Szmugler można z łatwością przejść zsiadając z motoru i niszcząc samolot minidziałkiem.
  • Andromadę można zobaczyć również poza misjami, lecz tylko jak lata po niebie (jako tzw. samolot widmo), jednak nie można jej wtedy w żaden sposób zdobyć. Jeżeli za pomocą kodów zostanie ona strącona z trasy zaczną się dziać rzeczy bardzo nietypowe, które można zobaczyć tutaj.
  • Końcówki skrzydeł Andromady nie posiadają kolizji.

Galeria Edytuj