FANDOM

Jármű
Rhapsody
Rhapsody-GTAV-front
A Rhapsody a Grand Theft Auto Onlineban
(Hátsó nézet).
Típus Civil autó
Kivitel Kétajtós hatchback
Férőhely 2 (sofőr és egy utas)
Megjelenés The Lost and Damned
Grand Theft Auto V [DLC]
Grand Theft Auto Online [DLC]
Gyártó Declasse
Ára 140.000$ (Southern San Andreas Super Autos)
"Nothing says post-irony like a retro futuristic American jelly bean car. Small with a wide glass ass to showcase your samurai bun and allow for 360 degree Snapmatic photography."
Southern San Andreas Super Autos leírás.

A Declasse Rhapsody egy kétajtós hatchback a The Lost and Damnedben, a Grand Theft Auto V-ben és a Grand Theft Auto Onlineban. Utóbbi játékba az "I'm Not a Hipster" Update részeként tért vissza.

DizájnSzerkesztés

The Lost and DamnedSzerkesztés

A Rhapsody javarészt az 1970-től '75-ig gyártott AMC Pacerről lett mintázva, kivéve az eleje, ami inkább az Mk1-es Volkswagen Golfról. Kerekei utángyártottaknak tűnnek, melyek az American Racing Ansen Sprintre hasonlítanak leginkább.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

Az autó megjelenése a Grand Theft Auto V-ben szinte változatlan; az egyetlen eltérés, hogy a rajta lévő abroncsok fehér falúak. Ezen kívül több vizuális módosítás is alkalmazható a Los Santos Customsnél, például ducktail spoiler, fender flare és bumper lip, melyek mind utalások az eredeti Volkswagen Golf GTI-re.

TeljesítménySzerkesztés

The Lost and DamnedSzerkesztés

A Rhapsody a Blista Compactéhoz hasonló irányíthatósággal bír, habár attól eltérő módon FR (front-engine & rear-wheel-drive, azaz elsőmotoros és hátsókerekes) kialakítással rendelkezik (a Blista Compact FF kialakítású, azaz elsőmotoros és elsőkerekes). Az előbb említett autónál emellett lényegesebben több nyomatéka és alacsonyabb végsebességge van.

Az irányíthatósága nagyon jó, a könnyűsúlyú alvázának és a merev felfüggesztésének hála nagyobb sebességeknél történő kanyarodáskor sem jelentkezik szinte semmilyen szintű túlkormányozottság. Súlyából és méretéből adódóan viszont nehezen bírja a gyűrődést, pár frontális karambol után ugyanis nem kizárt, hogy megadja magát a motor.

Grand Theft Auto VSzerkesztés

Akárcsak külső, a Rhapsody teljesítmény terén is szinte ugyanolyan a GTA V-ben, mint a TLAD-ben. Az egyetlen változás talán a felfüggesztésben érezhető, ami most már sokkal merevebb, mely stabilabb irányíthatóságot biztosít az autó számára.

GalériaSzerkesztés

LelőhelyekSzerkesztés

The Lost and DamnedSzerkesztés

Grand Theft Auto VSzerkesztés

Eredeti változat
  • Megtalálható mindhárom karakter garázsában a frissítés telepítése után.
Next-Gen változat

Grand Theft Auto OnlineSzerkesztés

  • Megvásárolható a Southern San Andreas Super Autos weboldalán 140.000$-ért.
  • Ritkán látható forgalomban (csak a játék Next-Gen változatában).

ApróságokSzerkesztés

ÁltalánosságbanSzerkesztés

  • Az autó neve egy utalás az 1992-es Wayne világa c. filmre: pontosabban annak híres jelenetére, melyben a két főszereplő, Wayne és Garth a Queen "Bohemian Rhapsody" c. számát éneklik a "Mirthmobileban" (ami egy AMC Pacer). Az autó belsőterében található egy fénykép is, amin Wayne és Garth szerepel.
  • A Rhapsody alapértelmezett rádióállomásai:
  • A Rhapsody hasonlít a 2006-os Driver: Parallel Lines c. játék egyik autójára, aminek szintén Rhapsody volt a neve.

Grand Theft Auto VSzerkesztés