FANDOM

Trevor
"Aina ku mä hyppään, niin mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon kokenu tän joskus aikasemminkin."
―Trevor Philips

Trevor Philips os. Nykänen on yksi Grand Thef Auto V:n kolmesta päähenkilöstä, Michael De Santan ja Franklin Clintonin lisäksi. Trevor esiintyy myös Grand Thef Auto Onlinen Series A Funding-Heistissä.

BiografiaMuokkaa

Trevor nousi rattikelkkailun huipputasolle vuonna 1981, jolloin hän voitti nuorten maailmanmestaruuden sekä ensimmäisen aikuisten Los Santos-mestaruutensa. Vuonna 1983 hän voitti Mount Chiliadin mäkiviikon ja lentomäen MM-kisoissa hän saavutti pronssia. Trevor voitti myös kauden maailmancupin. Vuonna 1984 hän voitti San Fierron olympialaisissa suurmäen olympiakultaa ja normaalimäen olympiahopeaa. Samana vuonna järjestetyissä joukkuemäen MM-kisoissa Los Santosin joukkue, jossa Tervor hyppäsi ja voitti MM-kultaa.

Trevor paranteli vuosina 1984 ja 1985 mäkihypyn maailmanennätystä neljä kertaa. Ensimmäinen ennätys oli 182 metriä ja viimeinen 191 metriä. Idlewoodin MM-kisoissa 1985 hän voitti suurmäessä MM-pronssia ja oli mukana voittamassa joukkuemäen MM-kultaa. Hän voitti saman kauden aikana myös lentomäen maailmanmestaruuden ja maailmancupin. Vuoden lopussa hänet valittiin Suomen vuoden urheilijaksi. Trevor voitti vuonna 1986 lentomäen MM-pronssia ja maailmancupin kokonaiskilpailun. Seuraavalla kaudella hän voitti Obestdorfin MM-kisoissa normaalimäen MM-hopeaa ja joukkuekilpailussa MM-kultaa.[1]

Trevor voitti keväällä 1988 jälleen Keski-Santosin mäkiviikon. San Fierron olympialaisissa hän voitti kolme olympiakultaa: normaali- ja suurmäen henkilökohtaiset kilpailut sekä joukkuekilpailun. Hän voitti samana vuonna myös lentomäen MM-pronssia, maailmancupin ja Suomen vuoden urheilija -äänestyksen. Seuraavana vuonna Trevor voitti Las Venturas MM-kisoissa suurmäen MM-pronssia ja joukkuemäen MM-kultaa.[1]

Trevor on 177 cm pitkä ja painoi aktiiviuransa aikana 60 kg. Hän edusti Sandy Shoresin Hiihtoseuraa. Hänen valmentajinaan toimivat Fiti Martinez ja Diego Serrano