FANDOM

Tankkeri (Tanker) on kuorma-auto Grand Theft Auto 1:ssä, Grand Theft Auto: London 1969:ssä, Grand Theft Auto: San Andreasissa sekä Grand Theft Auto: Chinatown Warsissa.

Ulkoasu Muokkaa

2D-universumi Muokkaa

Grand Theft Auto 1 kuvaa Tankkerin COE-mallisena kuorma-autona, jonka takaosassa on polttoainesäiliö. Kaksiulotteisen ylhäältä alas-kuvakulman vuoksi on vaikeaa sanoa, onko kyseessä perävaunu vai onko säiliö kiinteä osa autoa.

Grand Theft Auto: London 1969:n Tankkeri muistuttaa 1959-1962 (Ford) Thames Traderia. Säiliössä oleva logo muistuttaa BP:n (British Petroleum) entistä logoa.

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreasissa Tankkeri on muuttunut perinteiseksi amerikkalaiseksi rekkaveturiksi, joka ei enää ole yksiselitteisesti säiliöauto. Tankkerille on olemassa säiliövaunu, mutta se voi yhtä hyvin vetää myös rahti- tai soravaunua. Tankkeri muistuttaa jonkin verran Mack R-sarjaa, mutta joitain vaikutteita on otettu myös Ford L9000:sta ja International Paystarista.

Tankkeri on pelin kolmesta rekkaveturista kooltaan keskimmäinen: suurempi kuin Linerunner mutta pienempi kuin Roadtrain. Tankkeri on niistä yleisin.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Muokkaa

Kuten GTA San Andreasissa, Tankkeri kuvataan Grand Theft Auto: Chinatown Warsissa perinteisenä amerikkalaisena rekkaveturina, mutta säiliövaunu on nyt pysyvästi kiinni autossa.

Suorituskyky Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Yllättävää kyllä, Tankkeri on nopea, mutta kiihtyminen huippunopeuteen kestää kauan. Se on pelin kestävimpiä autoja, mutta sen koosta huolimatta Panssarivaunu pystyy hieman epäloogisesti ajamaan sen yli.

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Rekkaveturina Tankkeri on luonnollisesti melko hidas, mutta kuitenkin Linerunneria nopeampi ja nopeammin kiihtyvä. Tankkeri pystyy kiipemään mäkiä Linerunneria paremmin eikä ole yhtä herkkä kaatumaan.

Tankkeri on kurja valinta, jos pelaajalla on kiire. Pituuden ja painon vuoksi Tankkerin huippunopeus, kiihtyvyys ja jarrut ovat surkeita. Auton kääntösäde on epäkäytännöllisen suuri. Säiliövaunu on suuri riski pelaajalle: jos se syttyy tuleen, se räjähtää suurella voimalla ja yleensä tappaa kuljettajan sekä vahingoittaa muitakin lähellä olevia.

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

  • Esiintyy kaikissa kolmessa kaupungissa.

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Tankkerin oletusradioasemat ovat:

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

  • GTA San Andreasin konsoliversioissa Tankkerissa on takana paripyörät.
  • Kahdessa tehtävässä, Reuniting the Familiesissa ja Highjackissa, Tankkeri esiintyy liikenteessä säiliövaunu kiinnitettynä. Normaalisti Tankkerissa ei, kuten muissakaan rekkavetureissa, ole koskaan perävaunua.