FANDOM

Stinger on kaksiovinen urheiluauto, joka on esiintynyt seuraavissa peleissä: Grand Theft Auto 1, Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories, Grand Theft Auto V ja Grand Theft Auto Online. HD-universumissa auton valmistaja on Grotti.

Ulkoasu Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Stingerin esikuva on Chevrolet Corvette C3 Stingray, jolta auton nimikin on peräisin.

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

GTA 2:n Stingerin uusi esikuva on Corvetten edellinen versio, 1963 Corvette C2 Sting Ray kaksiosaisella takaikkunalla. Auton sisäinen nimikin on STINGRAY.

Grand Theft Auto III & Liberty City Stories Muokkaa

3D-universumin Stinger ei enää perustu Corvetteen, vaan se muistuttaa 1996-2004 Porsche Boxsterin ja 1999-2007 Toyota MR2:n sekoitusta.

Grand Theft Auto: Vice City & Vice City Stories Muokkaa

Stinger jäljittelee 1968-1973 Ferrari Daytona Spyderiä, jollaisen kopio oli Sonny Crokettin auto TV-sarjassa Miami Vice, joka toimi inspiraationa GTA Vice Citylle.

Grand Theft Auto V Muokkaa

GTA V:n Grotti Stinger on perustuu suurimmaksi osaksi Ferrari 250 GT California Spyderiin. Auto on saatavilla sekä ilman kattoa että katolla varustettuna.

Suorituskyky Muokkaa

2D-universumi Muokkaa

Stinger on suorituskykyinen ja hyvä ohjattava.

Urheiluautona Stinger on luonnollisesti tavallisia henkilöautoja suorituskykyisempi, mutta urheiluautoista tehottomin.

Stinger on pelin nopeimpia ja ohjattavuudeltaan parhaita autoja. Toisin kuin muut urheiluautot, Stinger on vakaa eikä aliohjaudu. Stinger on parhaita mahdollisia valintoja kilpa-ajoon.

Grand Theft Auto V Muokkaa

GTA V:n Stinger on suhteellisen nopea ja hyvin kiihtyvä. Suurissa nopeuksissa auto kuitenkin yliohjautuu, ja käännöksissä autolla on taipumus pyörähtää. Kestävyys on keskitasoa ja jarrut yllättävän heikot.

Versiot Muokkaa

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

Grand Theft Auto III Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

Grand Theft Auto: Liberty City Stories Muokkaa

  • Esiintyy Staunton Islandilla ja Shoreside Valessa.
  • Pysäköity toiseksi itäisimmän talon pihatielle Cedar Grovessa, Shoreside Valessa.

Grand Theft Auto: Vice City Stories Muokkaa

Grand Theft Auto V Muokkaa

Grand Theft Auto Online Muokkaa

  • Voidaan ostaa Legendary Motorsportista hintaan $850,000.

Triviaa Muokkaa

  • Stinger on GTA-sarjan toiseksi eniten muodonmuutoksia kokenut auto, vain Sentinel on muuttunut useammin.
  • Stingerin oletusradiokanavat ovat:

Grand Theft Auto III Muokkaa

  • Auton alkuperäinen nimi oli Shark.

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

  • GTA Vice Cityn Stinger esiintyy myös Manhunt 2 -videopelissä.

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

  • Stingerin oli määrä esiintyä pelissä, mutta se jätettiin pois kehitystyön aikana. Auto olisi ollut muuten samanlainen kuin GTA Vice Cityssä, mutta erilaisilla ajovaloilla.

  • Sisilian Mafian oli tarkoitus käyttää ainutlaatuista keltaista Stingeriä, mutta pelin lopullisessa versiossa se vaihdettiin tavanomaiseen valkoiseen/hopeanväriseen yksilöön.
  • Jos Toni pitelee konepistoolia ajaessaan Stingerillä , ase menee tuulilasin läpi.