FANDOM

300px-Phoenix-GTAVC-front

Phoenix GTA Vice Cityssä

Phoenix on kaksiovinen urheilu- / muskeliauto joka esiintyy Grand Theft Auto: Vice Cityssä, Grand Theft Auto: San Andreasissa, Grand Theft Auto: Vice City Storiesissa, Grand Theft Auto V:ssä ja Grand Theft Auto Onlinessa. Auton on HD-aikakaudella valmistanut Imponte.

Kuvaus Muokkaa

3D-aikakausi Muokkaa

Phoenix perustuu 1979-1981 Pontiac Firebird Trans AMiin, mutta takavalot ovat samanlaiset kuin 1970-1973 Chevrolet Camarossa. Auto on muuttunut eri peleissä vain vähän: GTA San Andreasissa perän paneeli on musta ja GTA Vice City Storiesissa korin raita on kapeampi.

GTA Vice Cityssä konepellin ilmanottoaukon kuviot aukeavat kiihdytettäessä, kuten oikeassa elämässä. mutta GTA San Andreasissa kuviot eivät liiku ja GTA Vice City Storiesissa kuvioita ei edes ole.

GTA San Andreasissa autoa voi muokata TransFenderissä.

HD-aikakausi Muokkaa

Grand Theft Auto V:n Phoenix on hyvin samanlainen kuin aiempi versio, mutta ajovalojen väliin lisätyn maskin vuoksi Phoenix muistuttaa nyt 1977 Pontiac Firebird Trans AMia. Sekä ajovaloja että pakoputkia on nyt neljä kahden sijaan, konepellissä ei ole ilmanottoaukkoa ja raita on vain joissain yksilöissä.

Suorituskyky Muokkaa

3D-aikakausi Muokkaa

Phoenix on 3D-pelien nopeimpia autoja, ja kiihtyvyyskin on loistava. Auton perä kuitenkin luisuu melko helposti, ja GTA San Andreasissa Phoenixin jarrut eivät ole yhtä hyvät kuin muissa urheiluautoissa.

HD-aikakausi Muokkaa

Phoenix on nopea ja kiihtyy hyvin. Moottorissa on erinomainen määrä vääntöä, mutta ohjattavuus on huono. Epätasaisen painojakauman ja kevyen perän vuoksi auto yliohjautuu pahasti, etenkin suurissa nopeuksissa. Kestävyys on alempaa keskitasoa.

Esiintymiset tehtävissä Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Phoenix on koodausvirheen vuoksi äärimmäisen harvinainen.

  • San Fierro Hills -kilpailussa pelaaja voi varastaa siinä käytettävän yksilön.
  • Tehtävässä A Home in the Hills pelaaja voi ampua Big Poppaa päähän ja varastaa hänen Phoenixinsa, kun hänen ruumiinsa putoaa ulos avoimesta ovesta. Muuten auton ovet ovat lukossa.
  • Esiintyy joskus Vigilante -sivutehtävissä.
  • Voi ilmestyä liikenteessä, kun "Nopeat Autot" -huijauskoodi on käytössä.

Grand Theft Auto: Vice City Stories Muokkaa

Grand Theft Auto V Muokkaa

Phoenix ilmestyy liikenteessä useammin, kun pelaaja ajaa Fusiladella.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Phoenixin oletusradiokanava on Playback FM GTA San Andreasissa ja Channel X GTA V:ssä.
  • Feeniks (Phoenix) on myyttinen lintu, joka sytyttää itsensä tuleen syntyäkseen uudelleen tuhkasta. Tämä viittaa Pontiac Firebirdin ("tulilintu") nimeen.
  • Phoenixin alkuperäinen nimi oli Roadblazer.
  • GTA San Andreasissa Phoenixin oli tarkoitus esiintyä myös liikenteessä San Andreasin rikkailla alueilla, mutta koodausvirheen vuoksi näin ei tapahdu.