FANDOM

Panssarivaunu tai Tankki (Tank) on GTA-sarjan ensimmäinen aseistettu ajoneuvo. Se esiintyy Grand Theft Auto 1:ssä, Grand Theft Auto 2:ssa ja Grand Theft Auto Advancessa, jossa se tosin vaikuttaa olevan vain uudelleen nimetty Rhino.

Ulkoasu Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Panssarivaunu on tavanomainen kulmikas taistelupanssarivaunu pyöreällä tornilla. Vaunussa on joitain yhteneväisyyksiä Centurioniin, mutta pelin panssarivaunu on pienempi ja tykin piippu on huomattavasti lyhyempi.

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

GTA 2:n panssarivaunu on aiempaa suurempi ja ulkoasultaan täysin kuvitteellinen.

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

Panssarivaunu vaikuttaa olevan käytännössä Grand Theft Auto III:n Rhino uudella nimellä ja kirkkaammalla vihreällä maalauksella.

Suorituskyky Muokkaa

Kokonsa ja painonsa vuoksi panssarivaunu on luonnollisesti hidas ja kömpelö, mutta myös äärimmäisen voimakas ja kestävä. Se kykenee ajamaan pienempien ajoneuvojen yli, ja sen tykillä voi ampua räjähdeammuksia kaikkiin suuntiin. Ammuksia tosin on vain rajallisesti. GTA 1:ssä ja GTA 2:ssa panssarivaunulla on helppo kerätä pisteitä hankkimalla turvallisesti korkean etsintäkuulutustason ja tuhoamalla muita ajoneuvoja, jolloin pelaaja voi nopeasti päästä seuraavalle alueelle.

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Panssarivaunu on altis ainoastaan singon ammuksille ja törmäyksille toisiin ajoneuvoihin.

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

Panssarivaunu on edelleen altis räjähteille (singolle, kranaateille, Molotov Cocktaileille ja toisen panssarivaunun tykin ammuksille). Armeija käyttää panssarivaunuja pelaajaa vastaan, ja koska tekoälyn ohjaamat panssarivaunut käyttävät myös tykkiään, pelaaja ei enää ole voittamaton omassa panssarivaunussaan.

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

GTA Advancessa panssarivaunulla on mahdollista suorittaa Vigilante -sivutehtäviä, ja vaunuun on lisätty sireeni.

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

  • Jokaiseen pelin osioon on piilotettu kaksi panssarivaunua, ja ne käynnistävät Kill Frenzyn sisän astuttaessa.

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

  • Yksi panssarivaunu esiintyy jälleen piilotettuna ajoneuvona jokaisessa Anywhere Cityn kolmesta kaupunginosassa. Sisään astuminen käynnistää Kill Frenzyn. Lisäksi armeija käyttää panssarivaunuja pelaajaa vastaan, kun pelaajan etsintäkuulutustaso on 6.

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

  • Panssarivaunua käytetään pelaajaa vastaan kun hänen etsintäkuulutustasonsa on 6.

Palkkiot Muokkaa

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

  • Panssarivaunun romuttamisesta saa $19,904, enemmän kuin mistään muusta ajoneuvosta.

Triviaa Muokkaa

Grand Theft Auto 2 Muokkaa

  • Pelin Game Boy Color-versiossa panssarivaunun tornia ei voi käyttää, ja vaunua voi vahingoittaa luodeilla.

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

  • Jos panssarivaunulla käynnistetään Vigilante -sivutehtävä, vaunu muuttuu glitchin vuoksi hopeanväriseksi ja hohtaa punaista sekä sinistä.

Katso myös Muokkaa