FANDOM

Nevada-GTASA-inflight

Nevada lennossa.

Nevada on potkurikäyttöinen lentokone Grand Theft Auto: San Andreasissa.

Ulkoasu Muokkaa

Nevada on suurehko tähtimoottoreilla varustettu matkustaja- tai rahtikone. Nevadan esikuva on oikean elämän Douglas DC-3 / C-47 Skytrain. Nevadassa on aina kaksivärinen maalaus ja Juank Airin tunnukset. Koneseen mennään sisään takaosan rahtiovesta, koska koneen etuosassa oleva miehistöovi on liian korkealla Nevadan kannuspyörärakenteen vuoksi.

Suorituskyky Muokkaa

Nevadan huippunopeus on kohtuullinen, mutta kiihtyvyys huono, ja lentoonlähtöön tarvitaan pitkä kiihdytys. Kone kestää yksi tai kaksi ohjusta, mutta törmäyksille se on yhtä herkkä kuin muutkin lentokoneet.

Esiintymiset Muokkaa

Sijainnit Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Nimi "Nevada" parodioi koneen esikuvan, Douglas DC-3:n lempinimeä Dakota (johdettu sanoista Douglas Aircraft Company Transport Aircraft, DACoTA). Sekä Pohjois- ja Etelä-Dakota että Nevada ovat USA:n osavaltioita.
  • Nevadan moottorit ja erityisesti potkurit vaikuttavat liian pieniltä, jotta kone voisi lentää tosielämässä.
  • Jos huijauskoodi "Autot voivat ajaa vedessä" on aktivoitu, Nevada rullaa itsestään taaksepäin kun pelaaja lähestyy sitä. Sama tapahtuu myös muille kannuspyörälentokoneille (Rustler, Stuntplane ja Cropduster).
  • Jos pelaaja hyppää koneen päälle ja yrittää kävellä nokan päälle, CJ uppoaa nokan sisään ja jää jumiin, kunnes pelaaja painaa sisäänastumisnappia, jolloin CJ siirtyy oven luo.