FANDOM

"Mamba on muisto autosuunnittelun yksinkertaisemmilta ajoilta, jolloin ainoa oikea kysymys oli kuinka paljon moottoria voidaan tunkea eleganttiin koriin ennen kuin se repi itsensä palasiksi. Suuresta kuolleisuusluvusta päätellen Declasse löysi voittoisan kaavan - mutta älä usko meidän sanaamme. Kun ajat moottoritielle ja kuulet tuon alkukantaisen ärjynnän korin alkaessa hajota, tiedät tehneesi oikean valinnan.

Legendary Motorsportin kuvaus.

Mamba on kaksiovinen urheiluauto Grand Theft Auto 1:ssä ja Grand Theft Auto Onlinessa, johon se lisättiin Executives and Other Criminals -päivityksessä. HD-universumissa auton valmistaja on Declasse.

Ulkoasu Muokkaa

Grand Theft Auto Muokkaa

Mamban esikuva on Dodge Viper, ja auto on käytännössä Beast GTS:n avoversio ilman vauhtiraitoja.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

GTA Onlinessa paluun tekevän Mamban uusi esikuva on selkeästi AC Cobra, erityisesti MkIII-versio. Mambasta on kolme versiota: umpiversio, tavallinen avoversio ja kilpailukäyttöön tarkoitettu avoversio ilman tuulilasia ja varustettuna etuspoilerilla sekä istuinten taakse asennetulla vaakasuoralla suojakaarella, joka korvaa pystysuorat kaaret.

Mamba-GTAO-FrontQuarter

Mamban tavallinen avoversio Grand Theft Auto Onlinessa. Kuva takaapäin.

Suorituskyky Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Mamba on tyypillinen urheiluauto: nopea ja hyvä ohjattava, mutta ei kovin kestävä.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Autolla on korkea huippunopeus, mutta sen saavuttaminen vie verrattain paljon aikaa. Ohjaus on varsin herkkä ja pito keskinkertainen, mikä tekee Mambasta herkän pyörähdyksille. Auto on hauras, ja sen suorituskyky alkaa kärsiä jo muutaman voimakkaan kolarin jälkeen.

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Mambat on myrkkykäärmeiden suku. Auton molemmat esikuvat, Dodge Viper (kyy) ja AC Cobra (kobra) on myös nimetty myrkkykäärmeiden mukaan.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

  • Mamban oletusradioasema on Channel X.
  • 2000-luvun alussa Maltalla valmistettiin AC Cobran coupé-versiota nimellä AC Mamba.