FANDOM

"Nämä brittiläiset suihkarit ovat olleet poissa käytöstä 20 vuotta, mutta ketä se kiinnostaa, kun sinulla on kykyjä pystysuoraan nousuun ja raketteja hanurissa. Toimintaelokuvafani-miljardöörin leluvalinta."

Warstock Cache & Carryn kuvaus.

Hydra on Grand Theft Auto: San Andreasissa ja Grand Theft Auto Onlinessa esiintyvä pystysuoraan nousuun ja laskuun kykenevä (VTOL) suihkuhävittäjä. HD-universumissa koneen valmistaja on Mammoth.

Ulkoasu Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Hydran harvinainen kyky nousta ja laskeutua pystysuoraan on peräisin Hawker Siddeley/British Aerospace Harrierilta, kuten myös Hydran siivet. Koneen nokka muistuttaa General Dynamics F-16-konetta. Hydrassa on Yhdysvaltain ilmavoimien tunnukset.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

V-pyrstöinen Hydra muistuttaa suuresti Lockheed Martin F-35:ttä.

Suorituskyky Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Hydralla on kaksi erillistä liikkumatilaa: leijunta- ja lentotila. Leijuntatilassa kone nousee ja laskeutuu pystysuoraan ja voi leijua paikallaan kuin helikopteri, mutta on hidas. Tilasta toiseen siirrytään painamalla suuntanäppäintä tai analogista sauvaa eteen- tai taaksepäin. iOS-versiossa siirtymä tapahtuu itsestään kun nopeus on tarpeeksi suuri tai pieni. Lentotilassa Hydra on pelin nopein lentokone, jopa liiankin nopea: pelimoottori ei ehdi ladata esteitä, kuten puita, ajoissa vaan ne ilmestyvät pelaajan eteen vasta juuri ennen törmäystä. Tätä vielä pahentaa Hydran herkkyys törmäyksille, joten metsien ja kaupunkien yli kannattaa lentää korkealla.

Hydra on aseistettu ohjuksilla, jotka voidaan ampua ohjaamattomina pareittain, tai yksitellen muihin ajoneuvoihin hakeutuvina, Kone on varustettu myös harhautussoihduilla, joilla on mahdollista harhauttaa vihollisohjuksia. Ne eivät kuitenkaan tee tehtäväänsä täysin luotettavasti: soihdut eivät auta jos ne pudotetaan liian aikaisin tai myöhään. eivätkä ne aina harhauta ohjusta edes oikeaan aikaan pudotettuna.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Samaan tapaan kuin GTA San Andreasissa, Hydralla on erillinen leijunta- ja lentotila. Lentotilassa koneen huippunopeus on lentokoneista paras, mutta kiihtyvyydessä se häviää P-996 Lazerille. Ketteryydeltään Hydra on suihkukoneista huonoimpia, päihittäen vain V-65 Molotokin.

Hydra on aseistettu konetykillä ja ohjuksilla, jotka voidaan GTA San Andreasin tapaan ampua ohjattuina tai ohjaamattomina. P-996 Lazerin ohjuksiin verrattuna Hydran ohjusten kantomatka on lyhyempi ja seurantakyky huonompi. Hydra ei ole kovin kestävä, mutta ei poikkeuksellisen hauraskaan. Se sopii perinteiseen ilmataisteluun Lazeria huonommin, mutta Hydralla on hyödyllinen VTOL-kykynsä.

Esiintymiset tehtävissä Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Grand Theft Auto Online Muokkaa

Glitchit Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

  • Jos pelaaja laskeutuu Hydralla laskutelineet ylhäällä, ja astuu ulos, kone räjähtää jos pelaaja astuu takaisin sisään.
  • Jos pelaaja ampuu ohjuksia polkupyörään, ohjusten tuottama vahinko jotenkin siirtyy Hydraan. Tämä aiheutuu jollain tavalla siitä, että polkupyörät ovat täysin immuuneja vahingolle.
  • Jos pelaaja lentää yli turvatalon, jonka tallissa on ajoneuvo, Hydran ohjukset voivat lukittua kyseiseen ajoneuvoon, vaikka se on seinien sisällä.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

  • Pelin parannetussa versiossa Hydran korkeusmittari pyörii väärinpäin.

Triviaa Muokkaa

  • Hydra on kreikkalaisessa mytologiassa esiintyvä yhdeksänpäinen merihirviö.

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

  • Hydran takarungossa on koodi DMA56, joka luultavasti viittaa Rockstar Northin aiempaan nimeen DMA Design.
  • PC-versiossa Hydran tarvittava huijauskoodi on jumpjet, joka on Harrierin lempinimi.
  • Jos pelaaja lentää ilma-aluksella tai ajaa Vortexilla (jota pidetään teknisesti ottaen lentokoneena) 4+ tähden etsintäkuulutustasolla, kaksi Hydraa yrittää ampua pelaajan alas. Pelaajan on kuitenkin helppo tuhota ne omalla Hydralla tai Rustlerin konekivääreillä, koska Hydrat lentävät säännöllistä ympyrää eivätkä käytä harhautussoihtuja. Ne voivat myös törmätä korkeisiin esteisiin.
  • Zeron RC-kaupassa on Hydran pienoismallien laatikoita. Laatikon kansikuvassa Hydralla on V-pyrstö ja kone näyttää enemmän Harrierilta. Tämä oli luultavasti Hydran beta-versio.

Grand Theft Auto Online Muokkaa

  • Asfaltilla Hydralla on mahdollista tehdä "donitsi" painamalla jarrua ja kallistamalla konetta.
  • Warstock Cache & Carry kutsuu Hydraa "20 vuotta sitten käytöstä poistetuksi brittisuihkariksi". Kuvaus sopii Harrieriin, jolta Hydran VTOL-kyky on peräisin, mutta ulkonäön esikuvana ollut F-35 on amerikkalainen ja pelin tapahtuma-aikaan vasta otettu käyttöön.