FANDOM

Grand Theft Auto-pelisarjan hahmoja

Hahmotyypit Muokkaa

PäähahmoMuokkaa

Päähahmo (Protagonist)on hahmo,jota pelaaja ohjaa ja pelin tärkein hahmo.Esim.Troy GTA 1:destä.

Päävihollinen Muokkaa

Päävihollinen (antagonist) on pelin päävihollinen

Toinen päävihollinen Muokkaa

Toinen päävihollinen (Secondary antagonist)on päävihollista vähemmän tärkeä vihollinen.Esim.Ricardo Diaz GTA Vice Citystä.

Päähenkilöt Muokkaa

Päähenkilöt (Main characters)ovat usein näkyviä hahmoja,jotka joskus tukevat päähahmoa ja joskus päävihollista.Esim.Eddie Pulaski GTA San Andreasista ja Salvatore Leone GTA Liberty City Storiesista.

Sivuhenkilöt Muokkaa

Sivuhenkilöt (Minor characters)esiintyvät pelin aikana harvoin,eivätkä ole kovin tärkeitä juonen kannalta.Sivuhenkilöitä on kahta tyyppiä,kerran esiintyvät ja enemmän esiintyvät.Esim.Curly Bob GTA 3:sta (kerran esiintyvä) ja Guppy GTA San Andreasista.

Mainitut hahmot Muokkaa

Mainitut hahmot (Mentioned characters) eivät esiinny pelissä,ainoastaan jokin henkilö mainitsee nimen tms.Esim.Brian Johnson GTA San Andreas:ista.

Kuvitteelliset hahmot Muokkaa

Kuvitteelliset hahmot (Fictional characters)ovat kuvitteellisia GTA-maailmassa itsessään.Esim.The Truthin mielikuvitusvuohi Herbie GTA San Andreas:ista.

Sattumanvaraiset hahmot Muokkaa

Sattumanvaraiset hahmot (Random characters) esiintyvät satunnaisissa paikossa ja antavat tehtäviä. Tämä hahmotyyppi esiintyy GTA IV ja sen lisäosissa sekä V:ssä

Poistetut hahmot Muokkaa

Poistetut hahmot (Deleted characters)on poistettu lopullisesta pelistä.Esim.Mr. Moffat GTA Vice Citystä.