FANDOM

Coach on linja-auto Grand Theft Auto 1:ssä ja Grand Theft Auto: London 1969:ssä sekä kaikissa 3D-universumin peleissä.

Ulkoasu Muokkaa

Coach on tavanomainen linja-auto, joka eroaa Busista modernimmalla ulkoasullaan ja suuremmilla sisätiloillaan.

2D-universumi Muokkaa

Coach näyttäytyy pelin kaksiulotteisen ylhäältä alas-kuvakulman vuoksi pelkkänä nelikulmiona, joka on aina hopeanvärinen. Auton esikuvaa on siksi mahdoton arvioida. Autolla ei ole erityisominaisuuksia eikä sitä voi käyttää juuri mihinkään.

Grand Theft Auto: London 1969:ssä Coach on pidempi kuin Grand Theft Auto 1:ssä, minkä vuoksi se näyttää kapeammalta.

3D-universumi Muokkaa

Grand Theft Auto III:ssa ja Grand Theft Auto: Liberty City Storiesissa Coach kuvataan modernina ja pyöristettynä. Coachissa on kaksivärinen maalaus värirajan kulkiessa suurimmaksi osaksi korin keskilinjalla. Auton ikkunat ovat mustat ja läpinäkymättömät, luultavasti jotta autoon ei tarvitse työläästi mallintaa sisätiloja. Tämä ominaisuus säilyi Coachin kaikissa myöhemmissä esiintymisissä. Coachin esikuva voi olla MCI J4500.

Grand Theft Auto: Vice Cityn, Grand Theft Auto: San Andreasin ja Grand Theft Auto: Vice City Storiesin Coachit ovat astetta vanhanaikaisempia kulmikkaine koreineen ja kromattuine puskureineen. GTA Vice Cityssä ja GTA Vice City Storiesissa Coachin etupuskuri on pienen ohjelmointivirheen vuoksi korkeammalla kuin sen pitäisi: oikean kiinnityspaikan reiät ovat näkyvissä puskurin alla. GTA San Andreasissa Coachin takavalot ovat hieman modernimman näköiset kuin GTA Vice Cityssä tai GTA Vice City Storiesissa.

Grand Theft Auto Advancessa Coach palaa takaisin pelkistettyyn kaksiulotteiseen muotoon.

Grand Theft Auto IV Muokkaa

Coachin oli ehkä määrä esiintyä Grand Theft Auto IV:ssä, mutta se poistettiin ennen pelin julkaisua. Higgins Helitoursin TV-mainoksessa, joka näytetään heti The Serrated Edgen jälkeen, esiintyy nimeämätön linja-auto joka muistuttaa GTA III:n ja GTA Liberty City Storiesin Coachia. Auto on väriltään harmaa ja varsin pelkistetty. Mallia tai ohjaustiedostoa ei pelin tiedostoista löydy, joten on myös mahdollista, että Coach on pelkkä pääsiäismunamainen lavaste, jonka ei koskaan ollut tarkoituskaan esiintyä ajettavana ajoneuvona.

Suorituskyky Muokkaa

2D-universumi Muokkaa

Coach on kohtuullisen nopea ottaen huomioon että kyseessä on yksi pelien painavimmista ajoneuvoista. Coachin jarrut ovat kelvolliset ja auto on erittäin kestävä. GTA 1.ssä Coach pystyy tuhoamaan kevyitä ajoneuvoja törmäämällä niihin suurella nopeudella.

3D-universumi Muokkaa

Coach on jälleen kohtuullisen nopea, erittäin kestävä ja varustettu kelvollisilla jarruilla. Kääntösäde on ymmärrettävästi suuri. Coach voi kuljettaa jopa 8 (GTA San Andreasissa 7, GTA Vice City Storiesissa 12) matkustajaa, minkä ansiosta se sopii hyvin suuren ihmisjoukon kuljettamiseen. Tätä ominaisuutta voi hyödyntää erityisesti joissain tehtävissä, kuten The Fuzz Ballissa ja Ho Selectassa sekä GTA San Andreasin jengisodissa. Taisteluajoneuvoksi Coach ei kuitenkaan sovi, koska se on kokonsa ja hitautensa vuoksi helppo maali.

Bussinkuljettaja-minipeli Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice Cityssä Coachilla voi pelata dokumentoimatonta "bussinkuljettaja" -minipeliä. Jos pelaaja pysähtyy Coachilla bussipysäkille, kyytiin voi nousta matkustajia, ja pelaaja saa $5 jokaisesta matkustajasta. Omituista kyllä, matkustajat eivät poistu autosta eikä pelaajan tarvitse viedä heitä minnekään. Minipeli esiintyy myös Grand Theft Auto: San Andreasissa, mutta pelaaja ei enää saa siitä rahaa.

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto 1 Muokkaa

Grand Theft Auto: London 1969 Muokkaa

  • Ei esiinny liikenteessä, vaan ainoastaan kahdessa tehtävässä.

Grand Theft Auto III Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Grand Theft Auto: Liberty City Stories Muokkaa

  • Pysäköity bussiasemalle Trentonissa, kuten GTA III:ssa.
  • Esiintyy liikenteessä lähinnä Staunton Islandin eteläosassa.

Grand Theft Auto: Vice City Stories Muokkaa

Palkkiot Muokkaa

Grand Theft Auto Advance Muokkaa

  • Coachin romutusarvo on varsin suuri, $4,096.

Triviaa Muokkaa

  • Astuessaan sisään Coachiin protagonisti kävelee auton matkustamoon, ei ohjaamoon.
  • Jos pelaaja GTA III:ssa varastaa kadulta Coachin ja lähtee heti ajamaan täydellä vauhdilla, kuljettaja ei astu pois kyydistä, vaan istuu auton portailla.
  • GTA Vice Cityn Coach esiintyy hylkynä Rockstar Northin Manhunt -videopelissä.
  • Coachissa on rekisterikilvet ainoastaan GTA San Andreasissa.
  • GTA San Andreasissa Coachin oletusradioasema on West Coast Talk Radio.
  • GTA Advancen tehtävässä Kid's A Hero esiintyy ainutlaatuinen kullanvärinen Coach.
  • GTA Liberty City Storiesin introssa esiintyvässä Coachissa on läpinäkyvät ikkunat, etumaski ja rekisterikilpi, toisin kuin muulloin.
  • GTA Vice City Storiesin tehtävässä Jive Drive pelaaja voi nähdä Coacheja ottamassa matkustajia kyytiin. Muulloin Coach ei pelissä esiinny liikenteessä.