FANDOM

Benson on kuorma-auto, joka on esiintynyt sekä 3D- että HD-universumissa. Jälkimmäisessä auton valmistaja on Vapid.

Ulkoasu Muokkaa

3D-universumi Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice Cityssä, Grand Theft Auto: San Andreasissa ja Grand Theft Auto: Vice City Storiesissa Benson kuvataan kevyenä kuorma-autona varustettuna ns. Luton-korilla. Bensonia voidaan pitää Mulen pienempänä versiona, ja se muistuttaa vuoden 1979 Ford F-sarjaa.

Grand Theft Auto IV Muokkaa

Grand Theft Auto IV:n Benson on paljon suurempi ja raskaampi. Luton-kori on vaihtunut pitkään, laatikkomaiseen kuormatilaan. Auto muistuttaa International 4700:a.

Grand Theft Auto V Muokkaa

Grand Theft Auto V:n Benson on paljolti samanlainen kuin GTA IV:ssä, mutta autossa on suurempi karjapuskuri ja uusia maalausvaihtoehtoja. Bensonin kuormatilassa voidaan kuljettaa ajoneuvoja. Peräramppi voidaan sitä varten laskea ampumalla tai lyömällä perän yläosaa.

Suorituskyky Muokkaa

3D-universumi Muokkaa

Koska Benson ei ole ylettömän raskas, se pystyy kohtalaiseen huippunopeuteen ja itse asiassa varsin hyvään kiihtyvyyteen. Auto on kuitenkin kiikkerä. GTA San Andreasissa Benson on herkkä luodeille, mutta kestää kolarointia hyvin.

Grand Theft Auto IV Muokkaa

Kuten Bensonin koosta voi päätellä, sillä on kehno kiihtyvyys ja laiska ohjaus, joskin huonompaakin on nähty. Huippunopeus on keskinkertainen, mutta sen saavuttaminen vie iäisyyden eikä jarrujen teho ole riittävä. Bensonin edut ovat sen kestävyys luoteja vastaan ja kyky raivata tiensä läpi liikenteen.

Grand Theft Auto V Muokkaa

Benson on hieman kevyempi, mutta edelleen jykevä auto, jolla riittää raakaa voimaa. Auto kykenee hyvin jakamaan kuritusta ja kestämään sitä itse. Huippunopeus vaikuttaa jonkin verran suuremmalta, mutta kiihtyvyys ei valitettavasti vieläkään vakuuta.

Sijainnit Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Stories Muokkaa

Grand Theft Auto IV Muokkaa

Grand Theft Auto V Muokkaa

Triviaa Muokkaa

Grand Theft Auto: San Andreas Muokkaa

  • Bensonin ja Yankeen moottorien äänet ovat väärinpäin. Benson kuulostaa raskaalta kuorma-autolta, Yankee kevyeltä.

Grand Theft Auto IV Muokkaa

  • Bensonilla ajaminen saa Securicarin ilmestymään todennäköisemmin.
  • Bensonissa väitetään olevan välijäähdytetty V8-moottori, mutta todellisuudessa siinä on nelisylinterinen turboahdettu moottori ilman välijäähdytintä.

Glitchit Muokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Muokkaa

  • Jos Tommy kiipeää tekoälyn ohjaaman Bensonin konepellille, auton ajaessa eteenpäin Tommy putoaa hyttiin ja jää sitten siihen jumiin. Hän pääsee irti vain jos auto kolaroi.